У 2010 році на території України збираються ввести практику оформлення неважких ДТП. Нововведення має на увазі оформлення водіями так званих європротоколів без участі ДАІ. Її функції виконають аварійні комісари страхкомпаній, пише газета «Сегодня».
Законопроект повинна незабаром розглянути Верховна Рада. Стосується він ДТП, в яких не постраждали люди, а самі автомобілі застраховані і після аварії можуть їздити (наприклад, пом'ято крило, розбитий бампер). При цьому винний зобов'язаний письмово визнати свою провину, а всі учасники ДТП мають бути згодні обійтися без інспектора ДАІ, приїзд якого деколи доводиться чекати 2-3 години і більш.
Якщо ж консенсусу немає, всі оформляють як і зараз. Як повідомила нас керівник прес-служби Моторного (транспортного) страхового бюро України Ольга Стесина, така практика діє в Європі, а з минулого року - і в Росії, і дозволяє швидко улагодити всі претензії. При цьому страхкомпания винного повідомляє в ДАІ про страховий випадок, аби той, хто пошкодив чуже авто, був покараний штрафом.
У ДАІ нововведення сприйняли на ура. «Якщо такий закон ухвалять, інспектори зможуть швидко встигати на важкі ДТП, де загиблі або поранені і наша допомога потрібна набагато більше, а з побитим «залізом» хай розбираються страхкомпании», - сказала «Сегодня» керівник прес-служби Департаменту ДАІ МВС Ніна Хмельовська.
Юрист Олексій Святогор, що спеціалізується на питаннях ДТП, нагадав нам, що і сьогодні водії мають право обходитися не лише без ДАІ, але і без страхкомпаний.
«Пункт 2.11 Правил дорожнього руху свідчить, що якщо потерпілих немає, машини на ходу, а водії згодні, хто винен, вони можуть самі скласти схему ДТП, підписати її і завезти на найближчий пост ДАІ. Допускається її оформлення у присутності представників страхкомпании, якщо машини застраховані. Але таких випадків мізер, всі чекають ДАІ», - говорить Святогор